Pressrelease: Ruter Dam lanserar globalt program

Nytt unikt samarbete mellan Ruter Dam och Hult Ashridge Executive Education: Next level leadership program. Ett program för seniora kvinnliga globala toppledare. Denna första gång är målgruppen tidigare deltagare i Ruter Dam.
I en manlig global företagsvärld är behovet av starka kvinnliga ledare större än någonsin. I programmet får deltagarna nya erfarenheter inom global ledarskapsforskning. De utbyter också erfarenheter och stärker sitt nätverk. Ruter Dams ledare är vana att verka i mansdominerade bolag. Programmet syftar till att stärka dem som ledare och individer.

Ashridges professorer verkar globalt och är framstående inom sina områden. Detta tillsammans med Ruter Dams 33 år långa erfarenhet är en perfekt utgångspunkt för ett globalt ledarskapsprogram.
-Hult Ashridges professorer och forskning har en stark förankring i näringsliv och akademi. Det tillsammans med Hults svenska bakgrund och entreprenörsanda var avgörande i vårt val av samarbetspart säger Maria Billing, programchef på Ruter Dam och ansvarig för det nya programmet.
Det första programmet genomförs i Sverige på engelska tillsammans med Ashriges internationella professorer.
För mer information:
Programchef Maria Billing
mb@ruterdam.com
0708-257557
Om Ruter Dam Ruter Dam är ett chefsutvecklings- och mentorprogram som grundades 1987. Målet är fler kvinnliga chefer på hög nivå i svenskt näringsliv. Sedan starten har fler än 1 300 kvinnor deltagit i Ruter Dams ettåriga program och ett unikt affärsnätverk har etablerats. Verksamheten präglas av affärsmässighet, kvalitet och resultat. Läs mer på www.ruterdam.com
Om Hult Ashridge Executive Education:
Som del av EF Corporate Solutions erbjuder Ashridge ledarutveckling för globala ledare. Ashridge är en global Business School med campus och fakultet över fem kontinenter. Internationellt erkänd och rankas bland topp 20 globalt av Financial Times och topp 10 i Europa. https://www.hult.edu/en/executive-education/

publicerad: 2020-03-02